decembrie 1, 2017

ARTEM

Un subiect de bază al ARTEM este dezvoltarea tehnologiilor inovatoare pentru reducerea zgomotului avioanelor la sursă.

1
December, 2017
Dată început proiect
20
May, 2022
Dată sfârșit proiect

Cu ARTEM (Aircraft Noise Reduction Technologies and related Environmental iMpact), șapte membri EREA și parteneri strategici au făcut echipă cu universități europene de top și entități majore din industria aerospațială europeană pentru a aborda provocările tehnologice ridicate în apelul MG-1-2 -2017 „Reducerea zgomotului aviației”. ARTEM urmărește maturizarea unor concepte și metode noi promițătoare, care sunt direct cuplate cu noile configurații de aeronave 2035 și 2050 cu zgomot redus și perturbatoare. Un subiect de bază al ARTEM este dezvoltarea tehnologiilor inovatoare pentru reducerea zgomotului avioanelor la sursă. Abordarea aleasă depășește reducerea surselor izolate ca zgomot pur de ventilator sau tren de aterizare și abordează interacțiunea diferitelor componente și surse – care contribuie adesea în mod semnificativ la emisia generală de zgomot a aeronavei.
În al doilea rând, ARTEM abordează concepte inovatoare pentru amortizarea eficientă a zgomotului motorului și a altor surse prin investigarea materialelor de suprafață și căptușeli disipative.

Conceptele tehnologice alese oferă șansa de a depăși neajunsurile (cum ar fi vârful de absorbție în bandă îngustă sau performanța slabă la frecvență joasă) ale dispozitivelor actuale. Sarcinile propuse se vor maturiza și, ulterior, vor selecta aceste tehnologii prin testare comparativă într-un singur set de testare relevant. În plus, va fi investigat potențialul de protecție împotriva zgomotului pentru viitoarele configurații de aeronave. Tehnologiile de reducere a zgomotului vor fi cuplate cu modelarea viitoarelor configurații de aeronave, cum ar fi corpul aripii mixte (BWB) și alte concepte inovatoare cu motoare integrate și propulsie electrică distribuită. Impactul acestor noi configurații cu tehnologie cu zgomot redus va fi evaluat în mai multe moduri, inclusiv instrumente din industrie, predicții pentru scenarii aeroportuare și auralizare.


Prin urmare, ARTEM constituie o abordare holistică pentru reducerea zgomotului pentru viitoarele aeronave și oferă factori de sprijin pentru creșterea în continuare așteptată a traficului aerian.

Informații suplimentare se pot obține la sediul I.N.C.A.S. Bucureşti
Manager proiect

Stoica CORNEL

Email:stoica.cornel@incas.ro
Acces versiunea veche site