22/06/2023

Tip Program: Comisia Europeană

înapoi

SESAR

Managementul separării spațiale

SAFEST

Dezvoltarea unei componente AFTU

COLOSSUS

Dezvoltare sistem colaborativ de explorare a sistemelor de produse, servicii și modele de afaceri din aviație.

BraceMY

Îmbunătățirea capacităților de cercetare ale Centrului Român de Microfizică în Cloud

SALTO

INCAS – Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli” din România este implicat în proiectul SALTO care va accelera realizarea primei rachete reutilizabile din Europa.

HE-ART

Multi-MW Hybrid-Electric Propulsion System for Regional Aircraft.

CEARES

CEARES - Central European Aeronautical RESearch initiative

REStARTS

Creșterea gradului de conștientizare a studenților europeni în cercetarea aeronautică prin laboratoarele școlare este principalul obiectiv al proiectului REStARTS.

PERSEUS

Promoting excellence and recognition seal of European aerospace Universities.

RoRCraft

Aeronavele (uneori denumite aeronave cu aripi rotative) sunt aeronave care utilizează portanța generată de rotoare - acestea sunt ansambluri cuprinzând mai multe pale de rotor care se rotesc în jurul unui catarg. Aeronavele au, în general, unul sau mai multe rotoare pentru a asigura portanța pe parcursul întregului zbor și, în timp ce un elicopter este un tip de aeronavă, nu toate helicopterele sunt elicoptere.

Programul CAPPADOCIA

Consorțiul CAPPADOCIA, compus din zece parteneri, reunește toate competențele și rolurile necesare pentru succesul proiectului CAPPADOCIA.

IMOTHEP

Programul IMOTHEP este realizat de un important consorțiu multidisciplinar, format din parteneri europeni și internaționali și va fi ulterior oferit întregii comunități aviatice europene pentru a elabora foaia de parcurs privind trecerea la tehnologia HEP.

CY-ROMAN-AIR

Proiect comun Romano-Cipriot in domeniul poluarii aerului pentru amortizarea europeana.

UFAST

Efecte nestationare de unda de soc.

MIDMURES

Creșterea gradului de conștientizare a studenților europeni în cercetarea aeronautică prin laboratoarele școlare este principalul obiectiv al proiectului REStARTS.

HYDRA

Studiile anterioare asupra vehiculelor ARV au ilustrat faptul că sistemele hibride TPS bazate pe ablatori integrați cu materiale termo- structurale sunt candidați potriviți. Europa dispune de cercetări limitate asupra materialelor ablative, acestea fiind aproape abandonate de la misiunile ARD din anii ’80. Recent, programul de explorare robotică Moon din cadrul ESA solicită soluții ablative pentru protecția termică a sondelor planetare.

TheBarCode

Scopul proiectului TheBarCode îl reprezintă dezvoltarea de materiale prin metode și modele adecvate pentru fabricarea, monitorizarea, evaluarea și prezicerea performanței și eficienței energetice globale a noilor structuri straturi de barieră termică - TBC pentru sistemele generative de energie.

GRA – GREEN REGIONAL AIRCRAFT ITD

Aeronave de Transport Regional Ecologice - Demonstrator Tehnologic Integrat.

ATLLAS II

Proiectul ATLLAS II (Aero-Thermodynamic Loads on Lightweight Advanced Structures II) este realizat in jurul experientei si dezvoltarilor tehnologice obtinute in cadrul proiectului ATLLAS I fiind o continuare fireasca a acestuia.

Efficient Systems and Propulsion for Small Aircraft

Proiectul “Efficient Systems and Propulsion for Small aircraft” -ESPOSA-, are ca obiect principal dezvoltarea motoarelor cu turbina mici, de putere pana la 1000kW, care sa echipeze aeronave (civile) cu o capacitate de transport de maxim 19 pasageri (reglementate prin CS23- FAR-23).

High Altitude Ice Crystals

HAIC (High Altitude Ice Crystals) este un proiect integrat FP7-AAT de tip L2, care are ca scop analiza particulelor de gheata la mare altitudine si imbunatatirea sigurantei aeronavei, atunci cand zboara in nori si in conditii de jivraj.

AFLoNext

Conceptul propus de AfloNext are la baza 6 fluxuri tehnologice axate pe tehnologii avansate pentru principalele directii considerate esentiale pentru cresterea performantei aeronavelor

RIPE4TEC

Tehnologia de bază care urmează să fie dezvoltată în cadrul proiectului este imprimarea reactivă cu jet de cerneală care va permite fabricarea aditivă a compozitelor termorigide noi, pe bază de rășini epoxi-poliaminice.

DOMMINIO

Scopul proiectului DOMMINIO, finanțat de UE, este de a dezvolta o metodologie inovatoare bazată pe date de proiectare, fabricare și certificare a pieselor multifuncționale și inteligente ale corpului aeronavei.

MOREandLESS

Proiectul MORE&LESS are scopul de a susține Europa în reglementarea la nivel global a aviației supersonice.

Fast Rotorcraft

Proiectanții de aeronave se străduiesc întotdeauna să îmbunătățească capacitatea de ridicare a sarcinii utile, să reducă consumul de combustibil și să mărească autonomia vehiculului.

OSCAR

Open ScienCe Aeronautic & Air Transport Research.

ELADINE

Evaluation of Laminate composite Distortion by an Integrated Numerical-Experimental approach

COMPASS2020

Scopul principal al COMPASS2020 este de a demonstra o soluție operațională pentru a asigura o supraveghere pe rază lungă, în sprijinul informării decidenților (paza de coastă și autoritățile maritime) și, astfel, să eficientizeze costurile, disponibilitatea și fiabilitatea operațiunilor.

FITCoW

Full-scale Innovative integrated Tooling for Composite material Wingbox.

TandemAeroDays19.20

8TH EUROPEAN AERONAUTICS DAYS BUCHAREST-2019 AND BERLIN-2020.

ARTEM

Proiectul ARTEM dezvoltă tehnologii noi pentru reducerea emisiilor de zgomot din aviație.
Acces versiunea veche site